Monday, May 6, 2013

S.E.P.E.T.


Sepet mata ku memandang cahaya terang.
Yang ditembak-tembak laju dari ambang.
Yang merebak ke segenap ruang.
Ahh masa untuk bangun wahai si sepet

Si sepet aku keluar sendiri.
Tanpa berteman rakan.
Mata sepet aku memerhati.
Mencari sesuatu mungkin.

Si sepet mahukan kehidupan bahagia.

Lalu di cari nya "kehidupan itu"
Di temuinya apa yang di mahukan itu.
Bersyukur si sepet aku pada DIA.
Si sepet aku bertemu dengan hidayah NYA.

Seperti apa yang di hajatkan.
Lalu si sepet aku ini.
Mulakan sujud pada satu Kiblat yang sama.
Arah yang benar berlandaskan DIA.

Hati aku tangis pada khilaf sendiri.
Malu pada DIA.
Aku mahu bersih dari dosa-dosa sendiri.
Tapi harus bagaimana?
;(


Tapi satu yang si sepet aku pasti,
Syukur aku lahir sebagai Islam, Muslim.


Dahulu aku sepet tak terperasan khilaf sendiri.
Sekarang aku buka mata luas-luas. Ya.
Untuk sedar kan diri pada khilaf sendiri.
Aku tak mahu sepet semula.

TAK MAHU!


No comments:

Post a Comment