Monday, December 2, 2013

Pertama Kali

Pertama kali pakai Half Niqab.
Aku rasa selamat, rasa seronok. Suka, bahagia.
Aku rasa satu rasa lain dari yang lain.
Aku punya satu rasa, tak mahu tanggalkan niqab aku.

Pertama kali pakai Full Niqab.
Kamu tahu apa rasanya aku?
Aku rasa terlebih2 selamat, terlebih2 bahagia dan terlebih2 suka.
Rasa terkedu lihat diri sendiri yang Cuma terlihat mata aku saja.
Sekali lagi, Rasa itu datang pada aku.
Aku mahu berniqab. Aku seperti tak mahu tinggalkan niqab aku.

Biar aku di pandang pelik oleh orang lain.
Biar apa orang mengata2.
Aku tetap nak berniqab.
Aku sudah kaji banyak tentang pemakaian Sunnah yg satu ni.

Aku tahu, mesti susah mama dan family aku mahu terima niat aku ni.
Tapi. Aku rasa2.. Aku di beri petunjuk olehNYA.

Apa ertinya, Aku di hadiahkan sehelai Full Niqab.
Dari kawan / twin di fb aku..?
Allah itu terlalu baik pada aku.
Dia beri aku, Hadiah yang lama aku mahu kan.
Hadiah yang dari dulu. Aku mahu kan.
Kamu tahu hadiah apa?
Petunjuk dariNYA yang aku mahu dari dulu.


Bila masanya untuk aku boleh berniqab terus?
:’(
Aku bukan mahu berniqab demi “Fesyen.”
Sebab. Fesyen sudah aku tinggal kan perlahan2 dari diri aku.

Aku mahu berniqab demi Allah. Sama seperti kenapa aku berhijrah dulu.

No comments:

Post a Comment